Minder of Geen Alcohol

Wil je minder drinken, bijvoorbeeld bij je avondeten, maar lukt het niet?

Herprogrammeer je patroon in 2 sessies.

De meesten van ons drinken al eens graag een glaasje, zowel in de week als tijdens het weekend. Soms houden we ons voor dat we maar één glas wijn zullen drinken bij het avondeten, om dan uiteindelijk toch weer de fles helemaal leeg te maken... Wil je liever minder drinken, je beperken, of bijvoorbeeld enkel in het weekend drinken? Met hypnotherapie kan je je drinkpatroon aanpassen.

 

Het werkt op basis van de inprenting in je onderbewustzijn dat je je gewoonte om steevast bijvoorbeeld wijn te drinken bij het eten of bij de tv (= oude, ongezonde gewoonte) loslaat en bijvoorbeeld kiest voor één glas wijn en verder water of vruchtensap. We bouwen dit over die 2 sessies op zodat je afstand kan nemen van die oude gewoonte en je drinkpatroon verbetert. Dit wordt voldoende herhaald én je krijgt er een geluidsopname bij ter ondersteuning.

 

Merk op, dit is géén therapie tegen alcoholisme -- dat is iets helemaal anders. Tegen probleemdrinken kan ik niet helpen.

Wacht niet langer, neem actie!

Je kan je 2 afspraken rechtstreeks in mijn agenda boeken. Afspraken kunnen zowel in mijn praktijk in Zepperen (Sint-Truiden), of via video-call als je niet wil of kan verplaatsen naar mijn praktijk.


  • Hoge slaagkans -- 75%

    Hypnotherapie is een fantastisch hulpmiddel om dergelijke foute gewoonten weer recht te trekken. Je motivatie is de sterkste factor die het succes bepaalt. Niet je "karakter", maar hoe sterk je achter nieuwe gezonde gewoonte staat, hoe bereid je bent om de oude gewoonte écht achter te laten.

  • 2 sessies over 4 tot 7 dagen

    Je kan rechtstreeks in mijn agenda je 2 afspraken inboeken. Het is daarbij de bedoeling om ongeveer 4 à 7 dagen tussen de sessies te laten.

  • Onmiddellijk resultaat

    Het maken van de nodige "kliks" (het zgn. "herprogrammeren" van het onderbewustzijn) gebeurt tijdens de sessies, je hebt dan ook onmiddellijk resultaat. Je blijft dus meteen van de alcohol af, of je mindert, alnaargelang je wensen en behoeften.

  • Ook geschikt voor diabetici

    Dit programma is natuurlijk geen vervanging van medische zorgen, het is wel een héél goede ondersteuning om van de alcohol af te blijven en je te focussen op gezondere opties. Maar nogmaals: het is géén oplossing tegen alcoholisme.

  • Hypnose is aangenaam

    Hypnose is heel ontspannend en is beslist de aangenaamste manier om je struikelblokken aan te pakken. Het is ook helemaal niet zoals het in films lijkt. Hypnose is géén machtsspel of hersenspoeling. Het is toegepaste psychologie.

  • Hypnose is veilig

    Hypnose is veilig en zonder neveneffecten. Je zal tijdens de hypnose niet slapen of bewusteloos zijn, achteraf weet je ook nog alles.

  • Ook nog andere opties

    Minder of Geen Alcohol is slechts één van de programma's die ik aanbied om met hypnose aan je eet- of drinkgewoonten te werken. Er is ook nog het programma Minder of Geen Frisdrank, er is Minder of Geen Alcohol, en Correctie van Eetgewoonten. Er is ook het strengere programma, Virtuele Maagband.

  • 1. Voor wie is dit programma geschikt?

    Dit programma is geschikt voor jou als je:

    • Minstens 18 jaar oud bent
    • Wil stoppen of minderen met kleine hoeveelheden alcohol die je bijvoorbeeld drinkt op feestjes, of bij het avondeten, of bij het aperitieven
    • Geen medicijnen neemt die concentratieverlies als bijwerking hebben (zoals kalmeermiddelen of sommige antidepressiva, bijvoorbeeld)
    • Geen alcoholicus bent

     


  • 2. Hoe gaat dit in zijn werk?

    Je schrijft 2 afspraken in in mijn agenda, met 4 à 7 dagen tussen de afspraken.

     

    Tijdens je eerste sessie hebben we een intakegesprek over je drinkgewoonten en wat er moet veranderen. We doen dan ook enkele oefeningen die je voorbereiden op je eerste hypnose en die mij wat inzicht geven in jouw hypnotiseerbaarheid en welke methodes bij jou passen. Dan doen we je eerste hypnose, waarbij we al werken aan je drinkpatroon -- bijvoorbeeld om het bij het avondeten of op feestjes bij één glas cava te houden en dan over te stappen op water.

     

    Tijdens je tweede sessie evalueren we de afgelopen dagen, we doen aanpassingen waar nodig, we herhalen en herhalen en op het einde zetten we je nieuwe drinkgewoonte "vast" op de lange termijn.



  • 3. Is er garantie dat dit werkt?

    Hoe graag ik dat ook zou willen, resultaatsgarantie kan je op therapie nooit geven, voor de redenen die ik hierboven in vraag 2 vermeld heb. Het hangt af van jouw lichaam, maar ook van jouw inzet tijdens en na de sessies. "Karakter" is hiervoor niet nodig, wél sterke motivatie en inzet aan jouw kant. Ik zet me bij elke cliënt ook 100% in om die cliënt zo goed mogelijk te kunnen helpen. Nu, uit de praktijk blijkt wel dat dit bij ongeveer 75% van de deelnemers goede tot héél goede resultaten oplevert. Die andere 25% zijn meestal de mensen die zich niet echt inzetten -- die bijvoorbeeld verwachten dat zij niks moeten doen en dat de therapeut al het werk doet. Je moet in de "Actie"-fase van gedragsverandering zitten om goede resultaten te behalen. De sessies leveren ook geen resultaat op bij wie al fysiek afhankelijk is van alcohol. Het is géén vervanging voor een ontwenningskuur.


  • 4. Wat zijn die fasen van gedragsverandering?

    Gedragsverandering verloopt in fasen:

     

    1. Ontkenning: "er is niets aan de hand, ik moet niets veranderen".
    2. Erkenning: "er is iets aan de hand, ik zal er vroeg of laat toch iets aan moeten doen"
    3. Verkenning: "ik ga er iets aan doen, weet nog niet wat, weet ook niet zeker of ik er wel inspanning voor over heb, het is nog wat dubbel"
    4. (Klaar Zijn Voor) Actie: "ik verander mijn gedrag, nu"
    5. Volhouden: "ik hou dit betere gedrag aan"

     

    Dit is van toepassing bijvoorbeeld bij stoppen of minderen met suiker, met roken, te veel eten, en dergelijke.

     

    Je zit qua gedrag dus altijd in een zekere fase. Je kan echter niét kiezen of forceren in welke fase je zit (ook met hypnose kan je dat niet). Dus als je eigenlijk nog in fase 3 bent (verkenning, je motivatie is nog niet echt 100%, er zijn ook nog belangrijke voordelen aan het gedrag), en je besluit om toch al tot actie over te gaan, dan ga je héél waarschijnlijk falen. Het zal wel lukken als je in fase 4 actie onderneemt, dwz als het gedrag géén sterke voordelen meer heeft, alleen nog sterke nadelen, en je het enkel nog doet uit gewoonte of "drang".


  • 5. Kan ik dit ook combineren met bijvoorbeeld Stoppen met Roken?

    Als je tegelijkertijd twee onderwerpen aanpakken bedoelt, dan is het beter om dat niet te doen, om je onderbewustzijn ook de tijd te geven om om te gaan met de verandering(en). In combinatie met rookstop blijkt uit de praktijk dat het meestal best is om éérst te stoppen met roken en dan daarna (laten we zeggen minstens een vijftal dagen later) Minder of Geen Suiker te volgen. Doe dit niét preventief -- ik bedoel, maak geen afspraken voor Minder of Geen Suiker als je nog geen snoeper bent maar verwacht dat je dat zal worden na een rookstop. Want vaak is dat niet nodig en we moeten al iets concreets hebben om te corrigeren, natuurlijk...


  • 6. Wat is het beste moment om met zo'n therapie te beginnen?

    Nù.


Wacht niet langer, neem actie!

Je kan je 3 afspraken rechtstreeks in mijn agenda boeken. Afspraken kunnen zowel in mijn praktijk in Zepperen (Sint-Truiden), of via video-call als je niet wil of kan verplaatsen naar mijn praktijk.

Jouw investering in jezelf bedraagt €250 voor het hele programma.

© 2012-2019 Hypnotherapie Roy Dictus -- Alle rechten voorbehouden.

Hypnotiseur Roy Dictus is géén arts, psycholoog, psychiater of diëtist. Hij geeft geen medisch of voedingsadvies en hypnotherapie kan niet als vervanging van medische zorgen gezien worden, eerder als een aanvulling ervan en een hulpmiddel om struikelblokken te overwinnen.

 

Hypnotherapie Roy Dictus, Terwouwenstraat 80, 3800 Zepperen (Sint-Truiden)